Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

 

Dobry szef, to taki, który cieszy się wśród pracowników zaufaniem i szacunkiem. Oto 9 rzeczy, których nigdy nie powinien mówić, by ich nie stracić:

1. "Przykro mi, musimy ciąć koszty (podczas gdy właśnie kupiłeś sobie nowy komputer)" Podwładni zrozumieją cięcia wydatków, pod warunkiem, że będą one dotyczyć wszystkich, włącznie z szefem.

2. "Płacę ci, więc rób co każę" Groźbami i stawianiem spraw na ostrzu noża łatwo stracić lojalność pracowników i zepsuć ich motywację do pracy. Najlepsi menedżerowie inspirują, uczą, zachęcają, ale na pewno nie zastraszają swoich podwładnych.

3. "Masz szczęście, że dostałeś tę premię. Inne firmy dają pracownikom kupony do Tesco" Mądry szef nigdy nie traktuje pracowników protekcjonalnie. Dobry menedżer będzie zadowolony, mogąc wypłacić im premię, bo zwróci się ona w dwójnasób.

4. „Jak wychodziłem w piątek o 21 z pracy, nie było cię za biurkiem” Fakt, że żyjesz swoją pracą i jesteś do dyspozycji firmy 24 godziny na dobę, nie oznacza, że ma być to standardem. Niech sami wyznaczają granice poświęcenia dla firmy.

5. "Nie myśl, że jako kobieta/rodzic itp. będziesz mieć taryfę ulgową" Jeżeli podwładny musi wysłuchiwać kąśliwych uwag tylko ze względu na płeć czy sytuację życiową, jest po prostu niesmaczne. Raczej zyskasz w ten sposób jego szacunku.

6. „Nie będę wysłuchiwał twoich narzekań” Szef powinien być otwarty na krytykę. Nawet gdy nie możesz nic zmienić, pozwolenie podwładnemu na wylanie żali może sprawić, że wzrośnie jego zaufanie, a sprawa będzie go martwić znacznie mniej.

7. „Robimy to w ten sposób i kropka” To najprostsza droga, by zabić innowacyjne podejście w pracowniku. A to on jest najbliżej codziennych problemów swojej firmy i może znać najlepsze rozwiązania. Zdaniem szefa jest go w tym wspierać.

8. "Pracujesz beznadziejnie” Jeżeli tak jest, to najczęściej błąd polega na złej komunikacji oczekiwań wobec podwładnego. Jeżeli wciąż powtarza te same błędy – to źle zrozumiał polecenia albo zadania przerastają jego kompetencje.

9. "Ty cholerny idioto" Szef nie powinien przeklinać w firmie, a już na pewno karygodne jest obrażanie własnych pracowników. Dowodzi to, że nie radzi sobie na tym stanowisku, a być może w ogóle się na nie nie nadaje.

Źródło : FORBES

http://www.forbes.pl/galeria/praca,31479,31479,1

Moje podróże

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20